Virtuális kirándulás a Google Tour Builder alkalmazással




Ebben a blogbejegyzésben egy általam tervezett Dél-spanyolországi körutazással kapcsolatos tapasztalataimat  szeretném megosztani,amelyet a Google Tour Builder alkalmazás segítségével készítettem.  Ezt az alkalmazást korábban nem ismertem, de pozitív élményekkel gazdagodtam használata során, hiszen könnyen kezelhető, logikusan felépített. Célja, hogy különböző útiterveket képek, videók és bejegyzések segítségével minél átláthatóvabbá és színesebbé tegye.
Az általam tervezett tanulmányi út célja, hogy tanulóim kulturális, történelmi és földrajzi ismereteit bővítse, ezáltal a már megszerzett tudást -ami a spanyol városok kultúrája,valamint elhelyezkedése- felevenítsék a virtuális kirándulás során. A 11.osztályos tanulóknak lehetősége van, hogy bepillantást nyerjenek az andalúz városok világhírű nevezetességeihez, bővítsék jelenlegi ismereteiket, bátran kérdezennek a látottakkal kapcsolatban. Célom ezzel mindenképpen az, hogy tudásra ne csak a tankönyvekből, hanem a digitális eszközök használatával is szert tegyenek. A tanulóknak többféle feladatot is terveztem: egyrészt papírcetliken kifejezéseket kapnak kulturális sajátosságokkal kapcsolatban ( pl. mazsola, UNESCO, belső udvar, mórok stb.), s az adott városhoz kell kapcsolniuk. Folytatásént a múlt időt is lehet gyakoroltatni (Itt zajlott le Spanyolország első bikavidala.) Valamint arra is meg lehet kérni őket, hogy saját ismereteikkel kiegészítsék a cetliket és megmutassák a kulturális sajátosságokat a térképen (Például én azt is tudom Granadáról, hogy…).



A  négynapos kirándulás a következő városokat érinti:
Első állomásként a gyakran legkarakteresebbnek nevezett várost, Sevillát látogatjuk meg, mely egyediségére és különlegességére a híres mondás is utal: „Aki nem látta Sevillát, nem látta a csodát.” Itt a világszerte ismert Plaza de España és a Giralda tornyot nézzük meg. Utunkat Córdoba felé folytatjuk majd, ahol megcsodálhatjuk a córdobai nagymecsetet. Folytatásként egy újabb andalúz városba, Granadába érkezünk, ahol megtekintjük az egykori mór uralkodók rezidenciáját, az Alhambra palotát. Következő nap Málagaba, Costa del Sol „fővárosába” érkezünk, ahol a helyi sajátosságokat (például mazsolát) megízlelhetjük. Kirándulásunk utolsó állomásaként Ronda városába érkezünk, amely vad sziklaformációiról, mély szurdokáról és bájos szűk utcáiról híres.
Véleményem szerint hasonló,élményteli kirándulásokat lehetne szervezni, hiszen Spanyolország számos kulturális, földrajzi és történelmi kinccsel rendelkezik. Ami engem illet,  a kirándulás tervezését élveztem, hiszen jó érzéssel is töltött el, hogy személyesen is láthattam már ezeket a helyeket. Ami a Google Tour Builder alkalmazást illeti, használata egyszerű, nemcsak osztálykirándulások szervezésére kiváló, hanem a tanórákat is sokkal színesebbé és látványosabbá teheti. Csoportmunka, valamint projektmunka keretén belül is működik, hiszen akár a csoportok maguk is megszervezhetik a kirándulást vagy éppen tanévkezdéskor a  nyári élménybeszámolásnál is hasznos lehet ez az alkalmazás.
 Ezt a programot mindenképpen fogom használni tanításom során, hiszen praktikus, ötletes, színesíti a nyelvórát, s fejleszti a 21. századi tanulók digitális kompetenciáit mint az együttműködés, kommunikáció, kreativitás.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Digitális kompetencia

Prezi.com– prezentációkészítés másképp

Tanítási filozófia